Sunday, January 20, 2019

~SkNaDa2019 To Sabah~

hi guys, apa cer semua? arini nak nak kongsi sikit pasal trip kami daripada Sk Nanga Dayu,Julau p jalan jalan ke sabah..Return ticket RM50 lebih ja...so kami pun pakat ramai2 serbu kk..12 orang staf dan 5 orang family staf...hehehe

kami sampai di KK tgh malam hari Jumaat a.k.a malam sabtu. sampai ja terus booking grab (RM14/grab x 3 grab) tuk p Marina Court Resort Condo..untung dah book pakai agoda. x perlu isi banyak benda. tuk family yang ingin datang ke KK, sy memang rekomen tempat ni. Apartment yang besar ada 3 bilik tidur. Sewa RM230 one night. So kami sewa 2 unit condo sebab kami ramai.

selepas check in dan hantar barang ke bilik masing2, kami keluar semula tuk makan malam. malam tu kmi makan di pasar plipin di waterfront KK. lepas makan kami sempat merakam gambar kenangan berlatar belakangkan ikan todak dan tugu I Love KK.

then kami pun balik ke apartment tuk mandi rehat n tidur.

esoknya semua awal dah ready. jam 5 semua dah tunggu d parking. kami sewa 2 axia (RM110) 1 myvi (130) muat 13 orang..hehe...tq MK Team Tour & Travel yang dulunya Knight Car Rental klau x silap..hehe

kami sampai d pekan nabalu dalam jam 6.50 pg dengan suhu 12'c..sesangat sejuk...hehe...mula2 plan mau sarapan cni..tp semua kedai masi tutup..so kami pun continue journey p kundasang (desa dairy farm)

sampai desa dairy farm dalam jam 7.45. gate belum buka. jam 8 baru buka. kami pun tunggu sambil menikmati keindahan gunung kinabalu.

yuran masuk RM5/head

balik dari desa dairy farm, kami jalan jalan kejap di tamu kundasang

lepastu kami pecut pegi ranau tuk begambar di round about ni ja..hahaha
lepastu kami pun meneruskan perjalanan ke tamparuli

ambil gambar kenangan di jambatan tamparuli katanya..hehe
lepas tu kami pun pergi ke rumah terbalik

lepas rumah terbalik kami terus p muzium sabah

next station plak signal hill kk

lepas balik dari signal hill kami pun pg tg aru..sangat jamm
sangat ramai orang

lepas penat berjalan kami plan mau dinner di kampung nelayan bukit padang
tp sedih sebab fully book...so kami pun bercadang mencari tempat lain tuk dinner. otw balik p kk, team kami terpecah. sebab sangat lapar dan penat, kami pun makan ikut haluan masing2.

esok dia jam 4 pagi kami dah di airport

sponsor lu muka mengantuk n penat..