Thursday, November 17, 2011

~Cikgu lg?!!!~

cikgu~cikgu~cikgu~cikgu~uiii...apa bha ni?!!! puas suda baca sal cgku ni...smua gara2 budjet 2012... kpd bakal guru @ guru, cer korang tgok gambar bawah ni...

*sumber...baca dalam ruangan komen post

kpd yg tulis komen tu a.k.a orang gomen a.k.a pekerja kerajaan gred 45 a.k.a seorang pensyarah... kau mau AG jawab ni?!!! kau x mau pun, mari AG kasi terang kau satu persatu...

1.  Cikgu adalah kerja yang paling senang
~kau pnah pg sekolah untuk belajar dan di ajar guru... memang kau tengok cam snang... cuba kau p skolah untuk mengajar... bru kau tau senang susah jadi guru

2. Kerja setengah hari saja
~yg kau tengok ngan mata kasar tu memang setengah hari... tp, kau ingat balik dari sekolah guru duduk lepak d kedai berjam jam? tgok movie? situ kau silap... guru balik dari sekolah, kadang2...semak kerja murid...pastu rancang lagi aktiviti pengajaran tuk esok atau kelas setrusnya... kau ingat boleh rancang men2? pastu cari lg bahan yg sesuai tuk mengajar murid...

3. Time student cuti cikgu pun cuti
~memang betul gitu... apa jg kau buat d sekolah tym cuti?

4. Cikgu boleh cari pendapatan tambahan
~klau kau manusia yang rajin dan sentiasa ingin bekerja... kau pun boleh cari pendapatan tambahan. smua orang pun boleh... tanya ja kau mau b'usaha @ sebaliknya... knp plak ini jadi masalah?!!!

5. Macam2 elaun
~kau kasi senarai dulu elaun2 tu... pastu AG kasi trang knp elaun tu dbagi... tp, cni AG mau cakap sal OT... kau p ambil OT, dapat gaji,kan? cgku klau kerja lebih dapat elaun...sma jg~

6. x habis nak cerita
~x habis nak cerita?!!! kasi habis bha... dpt jg AG jawab...

7. pensyarah teda pluang mau buat duit tambahan
~pensyarah teda pluang mau buat duit tambahan?!!! alalalala...cian...nasib kau x jd bisnesman owr...klau x, sia2 ja kau rugi balik2...hidup kau hanya perlu gaji kerajaan ja... x bleh hidup tanpa gaji dari kerajaan... coz kau x pandai cari sumber lain... dgn kata lain, x kreatif dan tiada usaha... pmalas!!!

8. benefit
~klau benefit dari krajaan...kita ni smua orang kerajaan... pa yg kita dpt bersyukurla... guru dapat lebih mungkin ada rasional lain... kau x pnah fikir banyak bha kan? kau men hantam sja... rasa2, kau x kna ajar brfikir owr... ciannn!!!

9. Cikgu pendokong kerajaan
~smua pdukung kerajaan. kau tu kerajaan yg bayar gaji... kau p kerja syarikat swasta la... bsar gaji... xyah kerja ngan kerajaan. buang duit kerajaan ja...

10. anak emas kerajaan
~memang kitorang bangga jd guru.. coz kitorang la guru... sal anak emas 2... teda pun sepa2 anak emas atau anak tiri... x jg kau bkerja free... kau sentiasa dapat gaji dari kerajaan setiap bulan...


kpd orang gomen a.k.a pekerja kerajaan gred 45 a.k.a seorang pensyarah... klau kau t'baca n3 ni...klau kau xpuas hati, kasi tinggal komen ja..


*dari hati seorang bakal guru a.k.a student IPG


[anggau]

1 comment:

cinnamon.com said...

IRI HATI BUDAYA ORANG MELAYU...TAK BOLEH NAK KIKIS DAH..HUJUNG2 KIAMAT..